onsdag 14 augusti 2019

Herren går före och banar väg


Mika 2:13
En som banar väg drar ut framför dem, de bryter fram och tågar i väg och vandrar ut genom porten. Deras kung tågar framför dem, Herren går i spetsen för dem.

Jesaja 57:13b-16 (FB)
Men den som tar sin tillflykt till mig ska få landet till arvedel och mitt heliga berg till besittning.14 Man ska säga: "Bana väg, bana och röj väg! Ta bort stötestenarna från mitt folks väg!" 15 För så säger den höge och upphöjde, han som tronar för evigt och heter "den Helige":
Jag bor i det höga och heliga men också hos den som är förkrossad och har en ödmjuk ande, för att ge liv åt de ödmjukas ande, för att ge liv åt de förkrossades hjärtan. 16 Jag ska inte gå till rätta för evigt, inte ständigt vredgas, för då skulle deras ande försmäkta inför mig, de själar som jag själv har skapat.



BOTT 2018 - "Way Maker" - HD Recorded Live - The Pentecostals of Alexandria

https://www.youtube.com/watch?v=KeXcHAurv5A 

Predikan från församlingen Kellporten:

Veckans predikan: Där du går ska din väg öppnas för dig, steg för steg

https://kellporten.wordpress.com/2010/02/02/veckans-predikan-dar-du-gar-ska-din-vag-oppnas-for-dig-steg-for-steg/

 

 

Inga kommentarer: