torsdag 22 juli 2010

En syn som kommer att uppmuntra dig som är modlös i din tjänst

Från Martin Reen´s blogg:

En syn som kommer att uppmuntra dig som är modlös i din tjänst

Det var länge sedan jag skrev nu, men jag har gått lite på sparlåga under sommaren. Jag kommer att skriva betydligt mer nu och framöver. Jag tänkte här dela en upplevelse jag hade för ett tag sedan, som kan uppmuntra dig i din kallelse, speciellt dig som har kämpat med modlöshet gällande Sverige och din tjänst.

Jag var i Ryssland på Kolahalvön där vi hade helandekampanj, och det var starka möten. Under sista mötet kom Guds kraft över mig och jag låg utslagen under ganska lång tid. Jag rycktes upp i andevärlden över Sverige, där en ängel talade till mig. Jag kände att det var oroligt i andevärlden över vårt land, striden pågick om människors frälsning, och emellanåt blixtrade det och åskade. Jag förstod att det var reaktionen i anden på det bönerop som gick ut från bönekrigare i vårt land, och det var regnade. Av någon anledning såg jag ängeln på viss distans, så vårt samtal var mer att vi ropade till varandra än att vi samtalade. Jag har inte tillåtelse att dela allt som sades, för en del gällde min tjänst och mig personligen, men följande får jag dela. Jag har fått en hel del olika öppningar till andra länder och ibland har frestelsen varit stor att lämna Sverige för att satsa mer utomlands. Jag övervägde detta allvarligt under denna resa, men ängeln talade, nej, ropade till mig följande ord:

" Du måste satsa på Sverige, för jag vill göra ett verk i Sverige och du har en del av detta. Kom ihåg detta: Glöm inte Sverige! Hör ropet från de människor du är kallad att hjälåa till frälsning, läkedom och frihet i Jesu Kristi namn!"

När jag fick detta tilltal hörde jag hur en skara människor ropade. det var inte deras fysiska rop, men ett invärtes rop på hjälp från lidande hjärtan, som steg upp från denna skara. Det var ett hjärtskärande rop som jag aldrig kommer att glömma. Ibland kan det kännas jobbigt att förbli i sin kallelse, och man kan längta någon annanstans, men Gud har satt oss alla där vi är för att det finns människor där som behöver oss!

Om du är trött och uppgiven när det gäller din kallelse och läget i landet, be att Gud öppnar dina andliga öron, så att du hör ropet ifrån trasiga, förtvivlade människohjärtan som plågas av synd, ensamhet och hopplöshet. Jag vågar lova: Du kommer att uppleva en ny eld över din tjänst när du hör det ropet!

Du kommer att få nytt andligt självförtroende när du ser att Gud räknar med dig, och du kommer att förstå hur viktig du är i Guds plan när du ser hur många Gud kallar dig till att nå!

Det finns mängder med människor du är kallad att betjäna, som Gud vill sända dig till, så att du kan förlösa frälsning, helande och befrielse till i Jesus Kristus. Ge inte upp, för du behövs och Gud skall göra fantastiska saker genom dig under den tid som ligger framför!
Herren Jesu nåd vare med dig!

Källa: http://martinreen.blogspot.com/2010/07/en-syn-som-kommer-att-uppmuntra-dig-som.html

9 kommentarer:

Anonym sa...

http://jesusinbjudan.blogspot.com/

Anonym sa...

http://jesusinbjudan.blogspot.com/

Min vardagstro på Jesus Kristus..Förlåt mig Helig Ande..Fader i Jesu namn förlåt mig mina synder för Jesu blods skull..vill du bli av med ångest skam och skuldkänslor..vill du ha rent samvete..Jesus är en hejare på att rena samveten..då försvinner ångest skam och skuldkänslor med tiden..vi stöttar dig..Tänk tyst..Fader i Jesu namn..förlåt mig mina synder för Jesu blods skull..Behåll denna ljuvliga frid..genom att .. förlåt om du har något emot någon = Helig Andes kärlek i dig

barnabas sa...

Tack Anonym för kommentar! Och tack för tips om Terry MacAlmon, härligt! Guds shalom! Barnabas

Anonym sa...

vi går rakt på sak

läs detta

http://vardagsreligion.blogspot.com/2010/03/sa-att-i-endraktigt-och-med-en-mun.html


läs sedan detta

http://vardagsreligion.blogspot.com/2009/09/1workshops-studiegrupp-jesus.html

stora saker på gång i svedala mycket olja blir det

Anonym sa...

Här måste man citera ..skriv för hand av 1 mose 17:22 ..Då Gud nu hade talat ut med Abraham for han upp från Abraham ...här utgår jag från att den gamle av dagar var nere på jorden Jesu Far daniel 7:9 var nere hos Abraham ... lev dig in i denna känsla
http://runeberg.org/bibeln/27_07.html

daniel 7
9. Medan jag ännu såg härpå, blevo troner framsatta, och en som var gammal satte sig ned. Hans klädnad var snövit, och håret på hans huvud var såsom ren ull; hans tron var av eldslågor, och hjulen därpå voro av flammande eld.

http://runeberg.org/bibeln/01_17.html

1 mose 17
22. Då Gud nu hade talat ut med Abraham, for han upp från honom.

1 mose 18
17. Och HERREN sade: »Kan jag väl dölja för Abraham vad jag tänker göra?
18. Av Abraham skall ju bliva ett stort och mäktigt folk, och i honom skola alla folk på jorden varda välsignade.
19. Ty därtill har jag utvalt honom, för att han skall bjuda sina barn och sitt hus efter sig att hålla HERRENS väg och öva rättfärdighet och rätt, på det att HERREN må låta det komma över Abraham, som han har lovat honom.»

1 mose 19
27. Och när Abraham bittida följande morgon gick till den plats där han hade stått inför HERREN,

Anonym sa...

här har du ett sammandrag

http://jesusinbjudan.blogspot.com/2009/10/rovaren-pa-korset-hade-gjort-sakert.html

Anonym sa...

dessa länkar kan du offentliggöra på din blogg..så kan folk klicka ifrån din sida men få klartecken från Helig Ande när du ska göra det

Anonym sa...

folk har själavårdsproblem låt de läsa denna länk jesu blod
Min Jesus Guds Son ! 1 meditationen

http://jesusinbjudan.blogspot.com/2009/09/min-jesus-guds-son-1-meditationen.html


Jesu blod

http://jesusinbjudan.blogspot.com/2009/08/jesus-blodhar-du-tankar-du-vill-bli-av.html?showComment=1250155377349#c7018917908075099007

se så smidig datorn är..därför jag jobbar med den i utbildningssyfte

Anonym sa...

gosse nu har du fått mat för ett tag