fredag 30 oktober 2015

Vi är din familj!

Ett vittnesbörd publicerat i den danska tidningen "Utfordringen":

Vi er din familie

Er du medlem af en kirke? Det spørgsmål lyder så koldt, som om Jesus kom, for at vi skulle blive medlem af en kirke, som en eller anden sportsklub.

Nej, Jesus ville at kirken skulle være en familie. En familie man blev født ind i, og familier har ikke medlemskab. Jeg tror, den første menighed virkelig var som en familie.
Vi siger, at blod er tykkere end vand, når det kommer til vores almindelige familie. Men jeg vil gå så langt at påstå, at ånd er tykkere end blod.
I mange år havde jeg kun oplevet kirken som en institution, man var medlem af, men nu har jeg fået lov at opleve kirken, som en familie og til det, må jeg bare sige ”Wow, sikke en forskel”. Kirken er jo en familie, hvor man elsker hinanden og lever sammen.

Läs fortsättningen här:
http://udfordringen.dk/2015/10/vi-er-din-familie/

Inga kommentarer: