fredag 7 augusti 2009

Flyg högt

Fly High

The higher you fly, the stronger the wind currents are, and the easier it is too soar without effort. So seek My face and do not be conformed to the things of this world. Seek to go higher. I have come to bring peace to your life, and I have made you a steward of My love. Jealousy and envy are not of Me--you have to reject and renounce them; for they are reigning spirits in this world, and you are not of this world. My children, arise and fly with Me. I desire to show you great and mighty things. I want to do this so that you might encourage others,that you might bring deliverance to others. Come close to Me.

This word is submitted by Claudia Mondesire CMondesire@aol.com

2 kommentarer:

helle sa...

Hej!
Vad skönt att få komma hit igen! Vilken oas!

Kände faktiskt ett liknande tilltal i början av sommaren. Det var som att jag stod på en bergstopp. Jag dansade fritt, fullkomligt utan påverkan av gravitationen, inför Herren. Allt var så vackert och upplevelsen var fullkomlig frihet och frid. Rätt som det var så kom ett mörkt moln. Jag såg både ovanför molnet (där det var fullt oväder, svart himmel, åska, blåst) och under molnet där allt var vackert och solen sken. Jag (där jag dansade) var inte medveten om ovädret ovan molnet. Jag dansade upp mot molnet och när jag närmade mig det så fick jag helt plötsligt ett paraply i handen. Efter ett tag så var handen med paraplyt ovan molnet, där ovädret var. I synen blev jag rädd eftersom jag såg ovädret, men där jag dansade hade jag frid och var omedveten om det. Blåsten och ovädret tog tag i paraplyt. Efter ett tag släppte jag paraplyt som flög bort av stormen. Jag dalade fritt och vackert ner och fortsatte dansa till Guds ära...

Vet inte vem detta var riktat till, om det var till mig eller till en stor skara. Kan tänka mig vissa tolkningar av det men tar gärna emot hjälp att pröva och tolka.

Tack för att du finns och för dina bloggar!

Guds frid!
Med kärlek!
Helle

barnabas sa...

Hej Helle!
Så roligt att höra av dig igen! Tack för din uppmuntran och det du delar. Har varit på en samling i helgen där en kvinna profetiskt fick till sig att vi har för lite glädje i svensk kristenhet. Herren bad henne förmedla Hans glädje genom att dansa till Herrens ära för oss. I det naturliga är det här en äldre, lite bräcklig kvinna som verkar ha fått en hel del av livets törnar och är inte den sprudlande typen. Men när hon dansade så sken hela hon. Och vi också :-)Och hon rörde sig lätt och behändigt. Jag ska se till att hon får det du skriver. Tror det blir en väldigt uppmuntran för henne.
Guds rikaste välsignelse!