torsdag 26 november 2009

Mönstring pågår!

Signaturen "Kanelblomman" skriver på Frälsningsarméns blogg "Blod och eld". Det hon/han skriver i ett inlägg i början av september tror jag gäller oss alla som vill vara soldater i Guds armé:

"Det arv som Frälsningsarmén har att förvalta är ett ädelt pund. I skrivande stund upplever jag hur Gud längtar efter att lägga den kallelsemantel som vilade över William och Catherine Booth på soldater med öppna hjärtan. Gud har sannerligen inte glömt bort er, han längtar med kärleksfullt hjärta efter att få leda en armé som inte slår till reträtt utan som ska framåt till varje pris.
När jag läste boken ”Guds general” kunde jag inte annat än beundra och fascineras av Frälsningsarméns historia. Samtidigt påminde Herren mig om att vi alla är kallade till frälsningssoldater, vi är en del av hans armé här på jorden. Vi måste komma till en punkt, tror jag, då vi lägger ner allt vårt eget inför Herren och bara ropar ut, Ta över! Förvandla mitt hjärta så det mer liknar ditt Herre! Låt mig få luta huvudet mot ditt bröst Herre så jag hör vad det är du vill förmedla till mig och min omgivning. Gör mig till en duktig och trogen soldat i din armé.
För många år sedan gick jag förbi huset där kåren på Kungsholmen residerar, i skyltfönstret stod följande; Kungsholmen för Kristus. En proklamation rakt ut i andevärlden. Vi gör anspråk på hela detta område. Denna devis gäller inte bara Kungsholmen utan också vårt land; Sverige för Kristus!
Mönstring pågår, kallelsen har gått ut, Sverige för Kristus. Soldat, rusta dig för strid. Klä dig i kärlekens pansar och blås en segerfanfar. Guds rike är på frammarsch och vi som Guds soldater slår aldrig till reträtt.
Herrens välsignelse över dig!/Kanelblomman"

Läs hela artikeln på:
http://www.blodocheld.se/blog/kanelblomman/20090831/i_william_booths_fotspar_monstring_pagar

Missa inte Frälsningsarméns flagga i Trollhättan:
http://www.kyrktorget.se/fralsningsarmen.trollhattan

Tänk om vi kunde få se sådana här flaggor i varje stad i Sverige!

Inga kommentarer: