lördag 5 april 2014

To God be the glory!


Jag har funderat en del på hur vi reagerar när saker och ting går emot oss. Blir vi ilskna, upprörda och sura och låter oss påverkas eller väljer vi att sätta en gräns för hur mycket vi låter situationen påverka oss och gensvarar på ett sätt som ärar Gud? Vi har ju faktiskt ett val i sådana situationer. Att reagera i"köttet" eller på ett andligt moget sätt. (Nu menar jag inte situationer där "helig vrede" är befogad utan när vi möter livets förtretligheter och liknande)
Och om vi väljer att sätta en gräns för vår själiska reaktion,  tänker vi då ett steg längre och ställer oss frågor som: HUR vi ska gensvara så att Gud blir förhärligad? Vad vill Du lära mig utifrån den här situationen Gud?  osv.
Den typen av gensvar tror jag öppnar upp för oss att också ta emot de lösningar vi behöver så att situationen kan vändas till välsignelse.

I morse började en sång ringa inom mig..."To God be the glory". Letade upp Sissel Kyrkjebö´s
version. Vilken fantastisk röst hon har! Lyssna här:



Läs gärna också dessa tänkvärda rader av Asher Intrater på temat att välja att ära Gud:

http://reviveisrael.org/glorify-god

Guds välsignelse! / Barnabas

Inga kommentarer: