fredag 6 januari 2017

BÖN FÖR SVERIGE INFÖR DET NYA ÅRET – 2017

BÖN FÖR SVERIGE INFÖR 

DET NYA ÅRET – 2017


Ett nytt år har kommit – 2017 – och vi står inför ett ”ett oskrivet blad”. Men genom bön kan vi personligen, och som Guds folk, förbereda oss inför kommande tider. Slå dig ner och ta dig tid, att tillsammans med Ulf Christiansson be en bön för vårt land och folk om hjälp, vägledning och upprättelse. Och dela gärna detta vidare…
Eleonora Lahti, bloggansvarig

Jag ber för Sveriges regering och riksdag, för vårt land och vårt folk.
Jag ber att vår regering och riksdag skall se och förstå att de berg som rest sig upp i landet aldrig kan övervinnas utan dig Fader.
Jag ber att förvirring skall försvinna och att den klarsynthet som bara du Gud kan ge skall återställas i vårt land.
Jag ber att våra styrande inte skall vara ledda av fruktan men istället förstå att du Gud måste vara delaktig i de beslut som skall tas.
Jag ber att stolthet och prestige skall få ge vika inför ödmjukhet i hjärtat och att förmågan att förutse blir verksam i våra styrande genom rättfärdighet.
Jag böjer mina knän inför dig Gud och ber också om förlåtelse för de många synder vi begått emot dig som folk och nation.
Jag ber att vi skall förstå att de utmaningar vi som nation står inför är en direkt orsak av att vi har förkastat dig och vänt dig ryggen. Att du skall förlåta oss för det högmod vi vandrar i. Att du skall förlåta oss synden vi dagligen utför på dina ofödda och älskade. Att du skall förlåta oss och lyfta av oss oket och effekten av dessa synder.


Länk till resten av bönen: 
http://sverigeskristnaradio.se/bon-for-sverige-infor-det-nya-aret-2017/

Inga kommentarer: