onsdag 3 maj 2017

Bot för sömnlöshet

24 april 2017
Bot för sömnlöshet
 
Psalm 3:6-7
Jag lade mig ner och somnade, jag vaknade igen, för Herren stöder mig. Jag fruktar inte tiotusen man som omringar mig från alla håll. SFB
 
Det finns bot för sömnlöshet. Jag undrar hur många av er som verkligen vet vad det betyder att vara förvissad om att sova fridfullt och välsignat och vakna utvilad efter varje natt. Vem kan räkna alla de miljontals som plågas av sömnlöshet och sömnsvårigheter i vår samtid? Men här möter vi en man som har funnit botemedlet: Jag lägger mig ner och sover. Jag vaknar igen därför att Herren stöder mig.
 
Du föreställer dig kanske att den där mannen inte upplevde det tryck som du har. Han fick inte utstå alla dina prövningar. Han upplevde inte dina bekymmer och svårigheter. Men där har du helt fel. Han hade sannolikt många fler fiender, hade fler saker som tryckte honom, och ställdes inför fler faror än du någonsin har fått göra. Men han hade hittat hemligheten.
Jag lägger mig ner och sover. Jag vaknar igen. Jag fruktar inte. Varför då? Därför att Herren stöder mig.
 
Varje kväll anförtrodde han sig åt Herren. Han lade sig ner och litade på Herren. Han visste att hans själ var i tryggt förvar hos Herren. Han kunde somna och han kunde vakna, utan oro, utan fruktan, utan att plågas av sömnlöshet. Om du drabbas av den fruktansvärda plågan sömnlöshet, kom ihåg Davids ord och tillämpa dem.

Derek Prince


Publicerad med tillstånd från Derek Prince Ministries, Norge

För flera betraktelser på engelska klicka HÄR
 

Inga kommentarer: