tisdag 13 april 2010

Vikingaskeppet

Från www.bed.nu:

"Vikingaskeppet - Åke Forslin

Ansiktslösa tjänare, fyllda av den helige Ande i oroliga tider.

Ett vikingaskepp seglar i full storm. Det är panik ombord, ingen tycks finnas vid rodret. Det stormar så fruktansvärt att vågorna slår över både segel och mast. Herrens ord kommer: ”Var inte rädd!” och när de orden kommer så glider vikingaskeppet på ett lugnt vatten, men seglen är borta, bara masten är kvar. På halva masten hänger Sveriges flagga, i sorg. En man står nu vid rodret, tack och lov!

”Mitt folk, det kommer en storm, en mäktig vind som jag, Herren, ska sända över ert land. Men det folk som står nära mig, säger Herren de ska inte gå under. De blir sörjande över vad landet får var med om. Det stormar inte bara från ett håll, säger Herren utan det kommer att storma från alla håll. Denna mäktiga vind kommer att ödelägga landområden i ert land och dessa ska aldrig mer bli bebodda."

Se, säger Herren jag sänder de villiga tjänarna som vill gå ut i strid för mitt rike. Jag ska bygga upp ett nytt rike i detta land."

Läs hela tilltalet på:
http://www.bed.nu/artikel.asp?id=393

Inga kommentarer: