onsdag 5 januari 2011

Resa till Israel

Kära läsare!
Under de närmaste 10 dagarna kommer det inte att bli några inlägg på bloggen här.
Återigen har jag förmånen att få åka på en resa till Israel. Det är en resa för ledare och jag upplever hur viktigt det är att de som har en kallelse som ledare i Kristi kropp får uppleva Guds kärlek till folket och landet. Det är någonting högre än det vi ser i det naturliga i form av den politik som bedrivs, olika motsättningar och allt vad det är som sker i landet. Jag talar istället om en möjlighet till en uppenbarelse av Herren själv och en förståelse som är svår att få någon annanstans än på plats. Vad som sker är personligt, men jag är övertygad att alla som vill ta emot får något och man kommer hem som en lite annorlunda människa.
De senaste dagarna har jag fått ta emot personliga berättelser från dem som var med om samma resa i början av januari förra året, och det är rika vittnesbörd. Var gärna med och be för oss som åker den här gången om Herren manar dig.
Guds välsignelse och shalom! / Barnabas

Inga kommentarer: