torsdag 7 november 2013

Bön och fasta

På lördag kommer det att vara en bönedag för Norden i Borgå i Finland. Kvällen innan och under lördagen kommer det samtidigt att vara en tid av bön och fasta för Guds folk i Sverige.
Anslut dig gärna till denna fasta och bed för Sverige och Norden. Ur inbjudan för bön- och fastedagen:

Nöd för Guds folk i Sverige

 8 november kl. 18.00 - 9 november kl. 18:00

Ett dygn då vi ”ropar till Herren” för oss själva, Guds folk i Sverige. Vi ber om:
  •  Guds ingripande till uppvaknande och sant lärjungaskap.
  •  Att Gud ska befria oss från apati och likgiltighet.
  •  Att vi, Guds folk, verkligen ska lära känna Herren och i allt söka Hans rike först.
  • Att Gud ska fylla oss med sin kärlek och den Heliga Andes passion för Guds rike och för våra medmänniskor.
  • Vi ber även att vi ska bli ett bedjande folk som tar ett böneansvar för vår nation.


”men mitt folk, som är uppkallat efter mitt namn, ödmjukar sig och ber och söker mitt ansikte och omvänder sig från sina onda vägar, då vill jag höra det från himlen och förlåta deras synd och skaffa läkedom åt deras land.”
(2 Kor.7:14)

”Jag vände då mitt ansikte till Herren Gud med ivrig bön och åkallan och fastade i säck och aska. Jag bad till HERREN, min Gud, och bekände: ”O Herre, du store Gud som inger fruktan, du som bevarar förbund och nåd mot dem som älskar dig och håller dina bud. Vi har syndat och gjort orätt, varit ogudaktiga och upproriska. Vi har vänt oss bort från dina bud och föreskrifter…”
(Daniel 9:3- )

Från Kings minstry som är inbjudare till den nordiska bönedagen:

Day of Prayer for Norden Saturday  9th of November

liput

Welcome to pray with us for Nordic nations Saturday 9th of November to Voolahti Church in Porvoo.

Starting 10am and finishing 7pm. Coffee and light dinner.


Come to pray with us for Finland, Norway, Sweden, Denmark and Iceland them to be prepared for God’s call in last days. We will pray for the Body of Christ in these nations as well as for the cities and villages with wall maps. 
There will be sharing and seeking the Lord’s plans and purposes between the praying

http://kingsministries.fi/?lang=en

 

Inga kommentarer: