fredag 21 april 2017

Om att bli fri från fruktan


Från bloggen inmylivingroom.se

Fruktan som lamslår

Vad gör du när fruktan fullständigt vill krama livet ur dig?
Läs vidare här:
-----------------------------------------------------
Om en krigshär hotar mig
känner jag ingen fruktan,
om kriget kommer
är jag ändå trygg.
Ps. 27:3

Han ledde dem tryggt, de var utan fruktan.
Havet höljde deras fiender.
Ps.78:53

När jag är rädd förtröstar jag på dig.
På Gud – jag prisar hans ord -
på Gud förtröstar jag och är inte rädd.
Vad kan dödliga göra mig då?
Ps. 56:4-5

Fruktan för människor blir en snara,
men den som litar på Herren får skydd.
Ords. 29:25

Ja, Gud är min räddning,
jag är trygg och utan fruktan.
Min kraft och mitt värn är Herren,
han räddade mig.
Jes.12:2

Gud har inte gett oss modlöshetens ande
utan kraftens, kärlekens och självbesinningens.
2 Tim 1:7

Så säger Herren, han som har gjort jorden,
som danat den och gett den fast form,
han vars namn är Herren:  
Ropa till mig och jag skall svara dig
och låta dig höra om stora ting,
hemligheter du inte känner.
Jer. 33: 2-3


Inga kommentarer: