fredag 28 maj 2010

En syn om förbönens betydelse

Från Martin Reens blogg:

"En syn om förbönens betydelse"

Jag vill dela en syn jag hade för någon vecka sedan angående bönelivet och vad som händer när man ber. Jag bad Gud visa mig vad bön kan betyda och jag fick se följande:

Jag såg en man som kämpade i bön ensam i sin bönekammare. Han hade troget återvänt till sin bönekammare varje dag under lång tid, och samtidigt som jag såg den här mannen såg jag in i andevärlden vad hans böner åstadkom. Jag såg hur den här mannens bönerop nådde den himmelska tronen och hur Herren sände ut sina änglar för att börja förlösa bönesvaren. Det var som om dessa bönerop var som basunstötar i andevärlden som manade Herrens armé av änglar att rycka framåt. Jag såg hur demoniska fästen bröts ned och hur änglahärarna istället befäste dessa platser för Guds rike. Detta fick återverkningar i den fysiska världen. Jag såg en lång rad människor som hade blivit frälsta och fått möta Gud världen över. Jag såg en mängd församlingar som en gång hade varit nära att gå under, men som nu återigen var brinnande, fungerande och Jesusälskande församlingar. Jag såg kristna ungdomar uppresta i tjänst, och trasiga människor som blev helade. Därefter såg jag ett stort folkhav, och jag förstod att detta var alla de som hade påverkats för Guds rike och mött Gud tack vare denne mans böneliv.
Därefter talade Herren till mig och sade: "Denna man tillhör den skara av bönekämpar jag har rest upp för denna tid. Han har år efter år dagligen återvänt till sin bönekammare för att ropa till mig om människors frälsning och mitt rikes framgång. Han har själv inte sett de bönesvar jag här visar dig, men av kärlek till mig har han dagligen fortsatt kämpa i bön. Han har bett i mitt namn och i enlighet med min vilja. Den som gör det får alltid bönesvar, för jag är trofast och sann. Han har inte sett hur stor betydelse hans böner har, men för varje bön växer hans himmelska belöning som han skall få av mig när hans jordeliv är slut."

Därefter visade mig Herren hur bön fungerar som ringar på vattnet. Om du ber igenom en eller två till frälsning kan det sedan få återverkningar så att det förvandlar tusentals människors liv. Ja, Herren talade till mig och sade: "Den som förvaltar sin bönetjänst väl, kommer att ha påverkat mängder av människor genom sina förböner för mitt rike, så var trogen i dina förböner mitt barn, ty, om du håller ut skall din lön i sanning bli stor!"

Detta blev för mig en uppmuntran till att fortsätta be, och jag förstod vilken oerhörd betydelse vår bön kan ha. Jag vill att detta skall få bli en uppmuntran för alla oss som läser att tro Gud om att Han vill samverka våra böner och göra fantastiska saker för Hans rikes utbredning och människors frälsning.

Herren Jesu nåd vare med er!"

källa: http://martinreen.blogspot.com/2010/05/en-syn-om-forbonens-betydelse.html

2 kommentarer:

Anna sa...

Ja, detta var verkligen till en stark uppmuntran, att inte ge upp när det blir tufft, utan bara fortsätta be!
Tack för detta inlägg och Gud välsigne er!

barnabas sa...

Tack Anna för välsignelse! Önskar dig Herrens Shalom! Jag tittade lite på din hemsida och du har skrivit mycket som är läsvärt. Återvänder gärna dit för att få "bröd" :-)
/Barnabas