torsdag 26 april 2012

Yom Ha'atzmaut

Idag firas i Israel Yom Ha'atzmaut, Israel's Independence Day. Det är Israels 64:e födelsedag. Vi gratulerar och ber om Guds välsignelse över landet och folket!

Så här skriver en messiansk pastor i Israel i ett bönebrev, fritt översatt: 

"Vi vill gratulera alla våra vänner som ber och trorGuds plan för Israel med denna nations 64:e födelsedag! Idag firar vi Israels självständighetsdag.

"Gläd er med Jerusalem, fröjda er med henne, alla ni som har henne kär. Jubla högt med henne, alla ni som har sörjt över henne." (Jesaja 66:10)

En dag för 64 år sedan, år 1948, förändrades historien för alltid när himlen berörde jorden och Guds ord skedde och profetian i Jesaja 66:8 uppfylldes - "Vem har hört något sådant, vem har sett något liknande?
Kan ett land komma till liv på en enda dag,
eller ett folk födas på en enda gång,
eftersom Sion föder sina barn redan när födslovåndan börjar? "

På den historiska dagen, blev det judiska folkets 200-åriga ​​dröm en realitet - att återvända till Sion och återställa nationen Israel. Men vad som är betydligt viktigare och glädjande för de troende som känner till Bibeln, är att vi inser att det var uppfyllandet av gamla bibliska profetior, som talade om hur Gud själv kommer att samla upp folk och föra dem tillbaka till Sitt land.

"
Därför skall du säga: Så säger Herren, HERREN: Jag skall samla er från folken och föra er tillbaka från de länder dit ni har blivit kringspridda, och jag skall ge er Israels land." (Hesekiel 11:17)

Nu ber vi och väntar otåligt på uppfyllandet av den andra delen av profetiorna som talar om omvändelse av nationen Israel och deras återvändande till Gud och Yeshua, deras Messias.

"
Jag skall ge dem ett och samma hjärta, och en ny ande skall jag lägga i deras bröst. Jag skall ta bort stenhjärtat ur deras kropp och ge dem ett hjärta av kött, 20 för att de skall vandra efter mina stadgar och hålla mina bud och följa dem. De skall vara mitt folk, och jag skall vara deras Gud" (Hesekiel 11:19-20)"

Detta är president Benjamin Netanyahu`s hälsning:
 

Inga kommentarer: