onsdag 1 september 2010

Världens största flagga med Lejonet av Juda

Den judiska högtiden Rosh Hashanah närmar sig och jag blir påmind om att jag för ett år sedan fick inviga en eldsfagga med Lejonet av Juda på i Jerusalem, se
http://profetiskt.blogspot.com/2009/10/tillbaka.html

En filippinsk affärskvinna, Grace Galindez-Gupana, hade något tidigare fått en vision om att låta tillverka världens största flagga med Lejonet av Juda och inviga den i Jerusalem i samband med Rosh Hashanah, dvs samtidigt som jag var i Jerusalem för att inviga min flagga!

När jag i maj återigen var i Israel så fick jag genom ett gudomligt sammanträffande möta och dela min historia med en av de personer som fanns med i teamet som invigde den stora flaggan. Vi träffades i det stora bönetältet på Oljeberget där man för första gången hade 24/7 lovsångs- och bönesamling och det kom deltagare från stora delar av världen. Det var som om orden i Jesaja 2 uppfylldes inför våra ögon! Otroligt mäktigt!

I klippen det första klippet ser du förberedelse och tillverkning. I det andra hur flaggan invigs i Jerusalem och i det tredje hur den vecklas ut i Masada och det fjärde i Tel Megiddo. Grace Galindez-Gupana berättar inspirerande varför de har valt just dessa platser.
Det finns en djup profetisk betydelse och jag ser det de gjorde som en kraftfull profetisk proklamation!

Förberedelse och tillverkning


Jerusalem


Masada


Tel Megiddo




Inga kommentarer: