söndag 29 januari 2012

Hoppfullt tecken

När jag var ute i trädgården igår så fick jag plötsligt se något märkligt. En helt frisk rosenknopp! Vi bor visserligen i en del av Sverige där det inte är som kallast, men den senaste tiden har det ändå varit ganska mycket snö, runt -5 garder på nätterna och ett par grader kallt på dagarna. Att denna rosenknopp kunnat överleva och se helt fräsch ut i denna kyla!

För mig blev det dock ett mycket hoppfullt tecken i en besvärlig situation och ett tecken på att mitt i allt som verkar vara fruset så finns det spirande liv. Herren har allt i sin hand och finns där med sitt liv även då omständigheterna ser besvärliga ut. Jag hoppas bilden kan ge dig samma uppmuntran och hopp!
All Guds välsignelse! /Barnabas

ps. Jag gick och funderade på vad den där rosen heter och kom på att den heter "the Pilgrim". För mig blev det namnet ännu mer talande i den situation som var!

¨


   

Inga kommentarer: