lördag 30 juni 2012

Jerusalem House of Prayer for All Nations

Varje år runt Lövhyddohögtiden samlar Jerusalem House of Prayer for All Nations, JHOPFAN, tusentals kristna från hela världen till något som man kallar "All nations convocation Jerusalem" 
Under många år har pastor Tom Hess lett ett bönehus på Oljeberget där man ber dygnet runt för alla delar av världen.  Här kan du läsa lite mer om det. Och de har också tagit initiativet till de här årliga samlingarna. Här finns affischen
I år samlas man den 16-30 september. Det är två veckor av möten av alla de slag, bön, lovsång, tillbedjan och tacksägelse....allt i syfte att fira Herren i hans egen stad Jerusalem.

I år kommer lördagen den 22 september att bli en speciell bönedag då man ber för de olika länderna i Europa. Visionen är att åtminstone 10 personer från varje europeiskt land skall finnas med då. 

Jag har varit i kontakt med JHOPFAN´s kontaktperson för Europa och enligt henne så är det just nu bara två personer från Sverige som är anmälda. Det känns angeläget att det blir fler svenskar som finns på plats i Jerusalem och ber för vårt land, så därför ber jag dig som läser fråga Herren; Ska jag vara en av dem som representerar Sverige på plats i Jerusalem? Eller så kanske du vet någon som har en längtan att åka till Jerusalem och skulle vilja vara med på denna samling. Jag har själv varit med under en kväll för några år sedan och det var en fantastisk upplevelse!

Kontakta mig gärna på mailadressen som finns här på sidan om du har några frågor!
Guds välsignelse! /Barnabas

Inga kommentarer: