tisdag 23 april 2013

Kommentarsfunktionen begränsas

Jag har nu publicerat inlägg på den här bloggen sedan 2007 och jag känner fortfarande en stor glädje över det. Jag har försökt vara lyhörd och lägga ut sådant som jag upplever Herren manar mig till. 
Min  ambition har varit att denna sida ska fungera som uppmuntran och vara till uppbyggelse. Samtidigt är det ett praktisk sätt att samla profetiska tilltal mm på ett ställe, så man kan gå tillbaka och läsa dem.  Sökfunktionen gör ju också att man kan leta efter specifika begrepp. 
  
Trots goda ambitioner kan det kanske ha smugit sig in en del "slagg" i de snart 780 inlägg som lagts ut, och det är var och en fri att ha synpinkter på. 
Min övertygelse och min grundhållning är dock att du som läser denna blogg själv kan lyssna till Herren och har en egen förmåga att urskilja det som är från Honom. Precis som det står i 1Tess 5:20-21.

Redan när jag började skriva 2007 kände jag Herrens maning att inte skriva under mitt rätta namn utan under pesudonymen "Barnabas". Jag har inga problem med att berätta om att det är jag som skriver denna blogg för människor jag möter, men det finns ett visst beskydd i att inte skylta med sitt namn på nätet.  Och jag har varit ganska förskonad från påhopp pga av det som  skrivs här. 

Det hänger naturligtvis ihop med att jag aldrig haft ambitionen att den här bloggen skulle vara ett diskussionsforum, även om jag försökt besvara de kommentarer som lämnats. Nej, jag ser den här bloggen mer som en anslagstavla där jag erbjuder möjligheten för den som vill att gå in och läsa och bli uppmuntrad och uppbyggd. Och där var och en har ett ansvar som sagt att pröva det som skrivs och behålla det goda.

Jag har nu kommit till ett läge där jag väljer att begränsa kommentarsfunktionen. Fortfarande finns möjligheten att kontakta mig via e-post, och jag välkomnar goda "samtal" och konstruktiv kritik via mail. Men jag vill redan nu flagga för att mail som innehåller påhopp,oförskämdheter och liknande kommer att hamna direkt i papperskorgen..Att bemöta sådant tar för mycket energi och den kraften vill jag hellre lägga på annat. 

Hoppas på din förståelse för att kommentarsfunktionen nu begränsas och önskar dig fortsatt god läsning på den här bloggen!

Guds välsignelse!
Barnabas







Inga kommentarer: