söndag 6 maj 2007

Jesus helade nacken och ryggen!

Det var torsdagen den 8 mars i Vallhamrakyrkan då jag fick vara med om ett helande. Jag var framme till förbön och Herren rörde vid min nacke och rygg. Predikant Birger Skoglund bad även för ett ben eftersom det var olika längd på benen.

Jag tror inte i mitt fall att benen var olika långa utan att det var en spändhet i musklerna i ryggen som gjorde att benen inte verkade ha samma längd. Men i vilket fall så släppte stelheten som påverkade ryggen och även nacken och jag kände med en gång efter bönen att något hade hänt.

Dagen efter när jag var ute och gick märkte jag det ännu mer. Jag kände mig jättemjuk i ryggen och jag vände huvudet hit och dit och det gick bra. Så mjuk i rygg och nacke har jag inte varit på runt 20-25 år!Jag har haft problem med nacken i många år, huvudvärk och stelhet. Har haft problem med att cykla och vissa rörelser och haft mycket värk.

Jag har fått förbön flera gånger men inte fått uppleva något konkret bönesvar, men nu vart jag helad. Det är roligt när Herren svarar på bön och möter en med läkedom i kroppen.Det går inte alltid så fort som man önskar men jag märkte att just den torsdagen var jag speciellt inställd på och mottaglig för att det skulle hända något och jag längtade efter att få möta Herren och Hans kraft till läkedom.

Kanske det har lite med det att göra om man är ihärdig och ber. Ber man lite halvdant och inte förväntar sig något så kanske inget händer. Men ber man från hjärtat så finns en större chans att det går fortare.

Mvh Thor

Källa: http://florinhimmelsbrud.spaces.live.com/

2 kommentarer:

Anonym sa...

Frid syster!
Ville se hur det blev här med vittnesbörden. Ser bra ut. Härligt och uppbyggande att läsa vitnnesbörd om vad Jesus gör idag.
Gud välsigne dig rikligen!

barnabas sa...

Hej Aneth!
Tack för din uppmuntran. Var rikt välsignad i ditt liv och allt du gör till Herrens ära!