fredag 4 maj 2007

Till dem som lever ett desperat liv

Herrens tilltal:

"Jag ser dig Min älskade. Jag ser dig som du möter oändligt slitiga dagar som aldrig tycks ta slut. Jag ser dig som du kämpar från dag till dag då du försöker få allt att gå ihop, som du kämpar ensam för att få hushållet att gå ihop. Jag var där när skriket aldrig ville upphöra, då du satt där stirrande och undrande om det är så här livet var tänkt. Det kändes som att du inte skulle kunna klara att möta dagarna och veckorna framför…. Men du fortsatte ändå, inte för din egen skull, men för de smås skull, dem som var beroende av dig.

Jag var med dig som åren gick och dina drömmar och ideal vittrade bort tills du vaknade en morgon och tittade i spegeln och du visste livet hade gått dig förbi. MEN det finns EN som ALDRIG har gått förbi dig. Oh ja, min älskade, det var många gånger som du kände det som att du var bortglömd av Mig. Men Mitt barn, aldrig, aldrig har Jag övergivit dig. Jag har varit där. Mina armar har varit utsträckta mot dig varje gång du har gråtit bittert och du kände det som att det inte fanns någon gräns på din smärta.

Och nästa dag så lättade din situation och du fick hjälp från ett oväntat håll. Oh, min älskade, såg du inte Min hand? För jag har hört din gråt och Jag har sett dina tårar och Min stora medkänsla var nära dig och Min nåd överskuggade dig. Så vill jag säga till dig i denna tid, när allt syns mörkt och hoppet syns långt borta, så vill JAG, Israels Herre och Gud säga dig att ditt ansikte är alltid inför Mig och Jag är med dig dag och natt. För Jag säger dig Mitt barn att även åren som syns så fruktlösa bakom dig, att som du kallar på Mitt namn, att som du sträcker ut dina händer mot Mig, älskade, så skall du finna Min Andes tröst och värmen från Min närvaro. Säkerligen, där så många har glömt och övergett dig där står Jag, Israels Herre och Gud och Jag har inte glömt dig. Nej, jag har inte glömt dig.

Och även denna dag, som du ber Mig hjälpa dig, så skall där vara en stor glädje och en lätthet som väller upp i ditt inre som du inte har upplevt på många, många år. För du ser, Mitt barn, som jag var med dig i ungdomen så kallar Jag dig tillbaka till Mig själv. Och genom alla år i det förgångna av hjärtesorg så ger Jag dig nu ett nytt hopp och en framtid åt dig.
För säkerligen, Jag är de övergivnas Gud, Jag är Guden för dem som är utan hopp, för Jag skall säkerligen vara ditt hopp och Jag själv skall ta tag i din situation. Och även i veckorna och månaderna som kommer skall du se tillbaka och glädjas och se att Jag är din Frälsare, din mäktige Förlossare och att alla som ser upp till Mig, deras ansikten skall sannerligen stråla och inte skämmas."

Jesaja 54:10

Inga kommentarer: