onsdag 4 april 2007

Efter elden

"Jag fick se en vision av eld. Stora ljusröda lågor, tjocka och höga, och ändå blev jag inte rädd. Medan jag såg på så fick jag detta från Herren: Mitt barn, har jag inte lovat att jag alltid ska vara med dig? Också när du går genom eld och lågor är Jag där. Jag hör dina rop men du ska få se att jag placerar dig högt upp, där inget ska skada dig, inget, inte ett hårstrå på ditt huvud ska skadas. Du har gått genom dalen, du har krupit genom trånga ställen. Du har ropat till Mig, El Shaddai, och jag har hört dina rop-- rop som trängt upp till himlen och nått mina öron. Jag är den Gud som lyssnar till dig. Du har ropat till mig, El Shaddai. Jag är den Gud som lyssnar på dig, jag hör. Jag är aldrig för upptagen, inte heller är jag för långt borta.

Känn dig inte övergiven, ge inte upp den goda kampen, för det kommer pilar från fienden, det kommer svåra tider, det kommer besvärliga tider ,men jag är med dig genom allt. Jag tar dig ut ur denna plats, till en högre mark, jag låter dig lysa på en ny plats, där du ska dansa och sjunga inför Herren din Skapare. Jag har hört hur du bett om visdom och om styrka. Jag har hört hur du bett mig om ledning och din hand är i Min och jag går med dig.

Jag är aldrig långt borta, Jag går inte bort från dig. Jag är här, för alltid är jag med dig. Var inte rädd för det som en dag kan komma, för det kommer att tas bort, och en ny dag kommer till dig. Gå vidare. Detta är den dag som jag har gjort, jag kallar den 'idag.' Jag är alltid densamme. Var lugn, låt mig övertäcka dig, låt mig ta bort dina bördor. Ge dem till mig, allesammans, ge dem till mig. "

Utsänt av Jane Larsen jlarsen65@hotmail.com

översatt till svenska av "Yardsight" Engelsk text på: http://www.godspeak.org/prophetic_word/4-03-07.html



Inga kommentarer: