tisdag 17 april 2007

Guds ingripande!

De här vittnesbörden kommer från en blogg som heter "Möte med livet". Där finns många berättelser om hur Gud har gripit inpå olika sätt. Hur Han frälst, helat och upprättat människor.
Jag tror inte Gud vill att vi enbart söker upplevelser och manifestationer av Hans makt och kraft, att vi bara fokuserar på vad Han gör. Men i sin kärlek och nåd låter Han under och tecken ske och de kan bli till ett mäktigt vittensbörd både för ofrälsta och frälsta. Ett par sådana berättelser kan du läsa om här:

Ben växte ut!
"Hej!
Jag måste berätta om något underbart, I lördags hade vi bön hemma hos oss och syskonen bad för mig och mitt ena ben som var lite kortare än det andra. Detta kan leda till ryggont, som jag íbland har känt av.
Jag hade absolut inte tro för att det skulle ske något, men så upplevde jag att Jesus har burit även denna sjukdom på sig och erbjudandet om helande fanns där, det var precis som Jesus sade: vill du? Ja, sade jag inom mig och då kände jag något i benet det var en kraft som strömmade igenom benet och benet växte ut! Jag har kontrollerat flera gånger efter det och det är lika långt som det andra!We love you Jesus! Mariana"

Källa:http://blogg.aftonbladet.se/12911/perma/338213

Flicka på 5 år fick sin bön besvarad!

"Min dotter som inte kunde äta mat som var röd eller ägg blev helad. Jag tror att hon var 5 år då. Vi var på ett tältmöte i Småland och hon så liten hon var sa till mig att hon ville gå fram till förbön. Hon ville att evangelisten, Donald Bergagård, skulle be för henne så hon blev helad från sin matallergi. Sagt och gjort jag följde med henne fram till förbön och Donald bad för henne.
När vi kom hem igen började vardagen och jag hade glömt av det hela. Hon gick till dagis och där hade en vikarie av misstag gett henne jorgubbskräm. Det fick hon ju inte äta. Men jag kom då ihåg att hon hade fått förbön för detta, vilket jag talade om för dem och sa att; Ja, vi får väl se vad som händer.

Inget hände. Hon kunde äta detta. Vi provade med annnan röd mat. Det gick bra. Vi provade till slut med ägg. Det gick också bra. Gud hade hört hennes bön. Nu kunde hon äta de pannkakor som alla andra åt på dagis. En liten flicka på 5 år hade fått sin bön besvarad. Gud är god.
Jesus är densamme idag. Jesus helar idag. Jesus gör under idag.

¨Jesus Kristus är densamme igår och idag och i evighet.¨ Heb13:8"

Källa: http://blogg.aftonbladet.se/12911/perma/339485

Inga kommentarer: